اخیرا از دکتر مصطفی مهرآیین پست های زیادی در شبکه های مجازی منتشر می شود که از جایگاه یک متخصص جامعه شناسی ، تحلیل ها و گفتارهایی در خصوص جامعه کنونی ایران ارائه می کند.
دکتر مصطفی مهرآئین زاده سال پنجم شهریور 1353در بندر دیر استان بوشهر است که لهجه شیرین بوشهری در گفتارش نمایان است. تحصیلات
کارشناسی رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علامه سال 1376
کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه تربیت مدرس سال 1379
دکتری جامعه شناسی با تخصص جامعه شناسی فرهنگ از دانشگاه تربیت مدرس سال 1386
تاسیس موسسه مطالعاتی رخداد تازه توسط دکتر مصطفی مهرآیین
موسسه “رخداد تازه” در سال 1390 توسط جمعی از اساتید جامعه شناسی کشور مانند دکتر محمد فاضلی و دکتر محمد رضایی و به مدیریت دکتر مصطفی مهرآیین با هدف مطالعه و پژوهش در حوزه های پنج گانه جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه، الهیات و هنر، تشکیل سمینارها و کارگاه ها در خصوص موضوعات متنوع و متفاوت مربوط به این حوزه های دانش، تاسیس شد.
این موسسه مطالعاتی تا سال 1393 دهها دوره، کلاس، سمینار و کارگاه آموزشی در زمینه های مختلف علوم اجتماعی، فلسفه، تاریخ و ادبیات با حضور اساتید برجسته کشور برگزار کرد
برخی از اساتید و مدرسین موسسه رخداد تازه عبارت بیودند از سعید لیلاز، مصطفی ملکیان، بیژن عبدالکریمی، عباس مخبر، محمد ضیمران، احسان شریعتی، علی باباچاهی، محمد شمس لنگرودی، مقصود فراستخواه، سید هاشم آقاجری
موسسه در سال 1393 بنا بر اعلام مدیران آن به دلیل مشکلات اقتصادی و از بین رفتن شرایط اجتماعی برگزاری چنین دوره هایی، به کار خود پایان داد
کتاب های دکتر مصطفی مهرآیین
- انقلاب ایران؛ ریشه های بحران و ناآرامی، نوشته دکتر مهران کامروا نشر کرگدن
- جامعه شناسی فرهنگ: نظریه ای درباره رابطه ظریف و پیچیده اندیشه و ساختار اجتماعی، اثر روبرت وسنو، انتشارات کرگدن.
- شرایط تولید اندیشه: جامعه شناسی تاریخی تحولات فکری در جهان اسلام، اثر منصور معدل و چارلز کارزمن، انتشارات کرگدن.
کتابهای تالیفی دکتر مصطفی مهرآیین
داستان زندگی و تولید اندیشه: تبیین جامعه شناختی ظهور گفتمان چند آوایه مدرنیسم اسلامی در ایران معاصر
نظریه های جامعه شناسی معرفت، مدلی تازه برای تبیین تولید گفتمان های فرهنگی- هنری در کشورهای مسلمان.
کتابشناسی مطالعه تحولات فکردینی در جهان اسلام در عصر مدرن: یک دسته بندی بنیادی.
شرایط تولید هنر: ریشه های ظهور سینمای نئورئالیستی-انتقادی در ایران (84-1368)، با همکاری زهرا افتخاری.
قدرت و متن: نقش سینمای ایدئولوژیک دهه شصت در تثبیت قدرت جمهوری اسلامی.
جامعه شناسی تبلیغات تجاری؛ پیوند تبلیغات تجاری با شرایط ساختاری و گفتمانی ایران دوره جنگ، با همکاری حوریه نوری.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر